Çin Shaolin Rahipleri. Kung Fu'nun kökeni bu rahiplere dayanyormu. Gizli tutmular epeyi zaman. Sonra türlü türlü stiller ortaya çkm: karga, maymun, ahin, ylan... nsan'a ait eyler de bu stiller arasna karm: sarho, hrçn... Fakat akla bir ey geliyor: neden rahip dediimiz insanlar dövüme teknikleri gelitirmiler? Kendileri ile can cier kuzu sarmas halde gibi görünmelerine ramen, aslnda her gün birbirlerini mi pataklyorlarm? Eer öyleyse bizim eski imamlarn da gizli birtakm dövü teknikleri var myd? Ve, gizli gizli birbirlerini pataklyorlar myd? Ayn soruyu Hristiyan papazlar için de sorabiliriz? Hristiyan papazlar pederler de gizli gizli birbirlerini mi pataklyorlard?
Aslnda bu Kung Fu dediimiz ey, insanlarn birbirlerini pataklamalar amacyla ortaya çkarlm ve gelitirilmi bir ey deil. Her eyden önce, denebilir ki bu bir sanattr. Sanat, içerisinde ifade etmeyi ve gözlemeyi de barndrr. Nasl ki bir ressam ortaya bir resim koyuyorsa, Kung Fucu rahiplerin de yaptklar ey bu: ruhiyatlarndaki savam ortaya çkarmak ve ona bakmak ve bakalarnn da bakmas. Ortaya çkan ey, hareketler bütünü bir saldr veya bir savunma veya bir yok etme nesnesi deil, bir eser. Bir sanat ederi, ürün ne olursa olsun, kendine baktr da.
Çinli rahiplerin yaptklar ey; kendilerini, hayvanlar, rüzgarlar, günei yamuru, dier insanlar seyretmek, anlamak, içselletimek olmu ilkin.
in ilk aamasnda bir taklit var gibi görünüyor. nsan, hem kendi için hem kendi d için bir problemdir. Bakmak, görmek, içselletirmek ve fakat iyi ve kötüyü de içselletirmek, düünü ve duygu mekanizmalarnda tartmak... Kung Fu'nun özünde bu vardr. Kung Fu rahibinin dar yansyan hareketleri kendine, toplu ve sürekli bir bakdr. eklii olarak oluan ey bir sanat eseridir.
Kung Fu'cu rahip saldrgan deildir. Fiziksel saldrlarda saldrgan da içselletirir ve saldrgana kendisini hatrlatr att sopayla. Fakat elbette ki rahibin amac her zaman insanlar sopalamak deildir. Aksine, saldrlardan kaçabilme becerisine sahip olabilmektir. Gerek sözlerindeki dinginlikle, gerek hal ve hareketleriyle. Sopa atmak küçük bir hatrlatmadr. Sopa atlan kiiyi doayla uyumlu hale getirmektir amaç. Ki sopa yiyen kii vücudundaki arlar sebebiyle kendini fark ediin ilk aamasn yaar. Ki zaten rahip sopa att kiiye sopa atmay istemediini anlatmak için sopa atmtr. Olaya bir alt edi, bir üstün-geli olarak bakmamaktadr rahip.
Olaya topyekun baktmzda ise; yani doa, hayvanlar, hareketler, dinginlik ve kart olan dingillik.. hep bir bütünlük içinde, rahibin hareketleri araclyla bir sanat eseri haline gelmitir.
Rahip, sistemli bir içsel bütünlük içinde bir kesit alp sunar her hareketinde. Doay anlatr, insan anlatr, düman anlatr, dostu anlatr, hepsinin bir arada denetim altnda olduunu anlatr.
Kung Fu'ya bu anlamlaryla baktmzda,sadece bir dövümek ii olmadn anlarz. Hatta dövü kelimesi yoktur ortaya çkan eserde. Uyum, anla-y vardr.
odur ki rahip, kendi içinde kendini öyle bir dövmütür ki olayn bir dövü olmadn artk bilmektedir.
Esasnda, etraflarna da dinginlikleriyle bunu anlatmaya çalrlar. Esasl bir dinginlik kimisinde korku oluturur da kiiyi yola getirir, kimisinde de sayg uyandrr da kendi dinginliine getirir.
...
Çinlilerin yazda kullandklar semboller, her nesnenin, günlük hayattaki o nesneyi, andrr ekillerinden oluur. Yani, onlar bize göre anlam dediimiz eye daha yakndrlar. Kendi dilimizde eek kelimesine baktmzda bu kelimeyi, eei andrr ekliyle anlamayz. Yani eek kelimesi eklen eee benzemez. Bu durum, eek kelimesine anlam büründürme aamasnda beyninin birkaç ek ilem daha yapmas anlamna gelir. Çinlilerin yaz-nesne sembolleri anlam denen eye, yani insann çevresindeki evrene daha yakn olduu için Kungu Fu'yu da onlarn bulmasna armamak gerekir. “Evet, biz çevresel nesne-anlamlarna daha yakn olduumuz için bu nesnelerin uyumunu da düünsek iyi olur” demilerdir.
Bu ie, yaknlk-yatknlk açsndan bakarsak eer, bu ii en iyi Çinliler yapyor, desek yeridir. Rahipler. Kendilerini gizleyen rahipler. Ki zaten i, içinde olup biteni göstermek, gösteri yapmak deil. Topyekun bir sonucu, dinginlii hissettirmek.
Kung Fu'lu günler dilerim. Fakat kimseye söylemeyin.